I balance – erotisk novelle

Cathrine klapper den bærbare i, løfter kanden og skænker te i vores fælles kop. Hun smiler stort og ser mig i øjnene: “Så, din forføreske, nu er den købt og betalt. Er du så tilfreds?” Den forsigtige efterårssol luner en smule og en krydret lugt af havens visnende grønt og våde jord når op til terrasen, og ja,  jeg er meget tilfreds. Vi læner os begge frem og smækkysser med lyd på. Et high-five med munden, fordi den er hjemme: om et par måneder skal vi på skiferie, bare os to.

Fanger igen hinandens blik og jeg tilstår, så det synger inden i: “Jeg elsker dig. Især dine bryster.” Hun fniser og jeg svimler lidt. Skulle ikke have sagt det med brysterne, for det er langt mere alvorligt end det. Vi kysser igen, dybt med tunge og spyt og hendes tænder, der bider i mine læber. Hun dufter.

Så er der pludselig støj og stemmer inde fra huset, og John og ungerne kommer for tidligt hjem. Han råber til os fra entreen. Noget med aflyst og om vi vil have kaffe? Cathrine vender opgivende øjnene mod himlen.

Glider ud af en ubehagelig søvn, rastløs og svedig. Lagenet er forkert under min hud og efteråret rusker rundt i natten. Ser med sovende øjne, at lyset fra gadelamperne vipper køligt ind gennem det gardinløse vindue. Noget stort med orange blink ruller forbi og smagen af sprit hænger i munden. Tænder sengelampen og opdager min verden omkring mig. De aflange skygger over flyttekasserne, skabets halv-åbne låger og det gamle spejl lænet op ad væggen. Rækker ud, fanger tasken på stolen og roder en cigaret frem. Lægger den kvalmt igen.

Sætter mig umageligt med ryggen fladt mod den kølige væg, mens jeg vågner helt, til følelsen af noget jeg ikke ved hvad er. Kigger lidt rundt på alt det rod der er mit. Glor på skyggerne og skabet. Og den tanke vokser støt, at jeg må stoppe det nu. Det er ikke godt nok, det her. Hun er en lækker mor til to, der kan lide at knalde med piger. Jeg er den ulykkelige elsker, og mine hænder tænder alligevel selv cigaretten.

Vi vælter afsted med larmede skridt og knitrende bukser. Lugten af vådt gulvtæppe fylder den gulligt oplyste hotelgang, hvor bunker af skistøvler og andet overtøj hober sig op uden for de fleste døre. Cathrine er forrest i sin knaldrøde dragt. Jeg åbner jakken for ikke at kollapse af varme. Op med døren og ind med os. Får overtøjet af i en fart i entreen og kæmper så med næste lag. Vi griner ad ingenting. Røde som kreps i ansigtet, svedige og kolde på samme tid. Vi skal i bad. Og bagefter lave mad og drikke os tipsy i papvin.

Hun står i døråbningen mellem entreen og stuen, trækker de lange, sorte underbukser af, og bukker sig forover for at slippe ud af termo-sokkerne også. Stærke ben, ditto fødder. Står med ryggen halvt til, og jeg ser hendes lyse baller stikke frem under trøjen. Vinterblege og kødfulde.

Åhhh Gud, den røv er så lækker.

Tænker ikke over det, rækker bare ud og klemmer den nederste del af hendes ene balle. Fast, fugtig og overraskende kølig. Hun gisper koket og tager et par museskridt, mens hun hiver den sidste strømpe helt af. Så rejser hun sig. Blå øjne i et vinterglødende ansigt. Gyldent, kruset hår, store røde kinder, fintrundet næse og kraftige læber, der har fået små spækker af frost og sol. Smuk. Hun hælder hovedet til siden, en hånd løber op ad min hofte og stopper lige på taljen, halvt inde under trøjen. Hendes fingre er kølige mod min hud. Et kys som den sidste tænding, før vi omfavnende skubber hinanden igennem stuen, ind mod sengen.

Hun sætter mig på sengekanten, og bliver selv stående. Griber om ærmerne på min t-shirt og trækker den op over mit hoved, så jeg bliver helt nøgen. Stoffet prikker og knitre hen over mine brystvorter i et sekund, så er det væk og jeg åbner øjnene til synet af hendes bløde mave og de små, brune krøller lige foran mit ansigt. Kender med det samme duften af hendes varme hud og skød. Læner mig frem og kysser hende på det fine skind lige over. Mærker de små lokker kilde min hage. Hendes fingre finder ind i mit hår, lukker sig om mit baghoved og holder mig blidt. Hendes mave mod mit ansigt. Indsnuser den. Kysser forsigtigt hist og pist: “Jeg elsker dig.”

Gør læberne bløde og brede, så den fine fugt på hendes hud kan opfanges. Kysser mig vej ned til lysken, tættere på duften og hendes brune pels, der ikke er stor, men til gengæld tyk. Kysser den igen og igen. Mærker hårene prikke mod min mund. Hun sætter det ene ben op på sengen, så hendes krop åbnes og løftes mere op mod mig. Holder stadig om mit hoved. Jeg nipper fat i de fine hår med læberne og trækker hovedet bagud, så de følger med. Starter for oven og arbejder mig ned, kysser med let åbne læber, fanger hårene. Lader tungen gøre dem våde. Suger dem helt ind og hiver så til, indtil jeg ved, at det kan mærkes. Går videre til den næste silketot.

Hun sitrer. Stønner. Jeg svømmer ud i både hendes vidunderlige fisse og hendes reaktion, og hun krænger sig ud og op så meget hun kan nu. Min mund kræver mere, tænderne napper i hendes yderste læber, tungen drejer rundt i hurtige slik. Jeg suger mig fast, slipper og suger igen. Hendes lyserøde indre smiler til mig, og jeg lader sultent en bred tunge løbe grundigt nedefra og op. Hun stønner. Jeg gør det igen. Sætter tungen mod hendes åbning, smager syrligheden og saltet, lader den dreje lidt rund og glider så roligt op til toppen. Og igen. Og for hvert brede, langsomme slik åbner hun sig endnu mere. Står med fuldstændigt åbent og løftet skød, vendt både tiggende og krævende op mod mig.

Så stopper jeg et kort øjeblik og nyder synes af hendes vidtåbne fisse. Ser detaljerne. De hår jeg har gjort våde med mine kys. De tykke læber, jeg har åbnet med min tunge. Klitoris. De skrøbelige indre, svævende og våde. Hele dette bløde, liderlige sted, helt ulig resten af hendes krop. Blodfyldt, varmt, åbent, følsomt. Men jeg vil have det hele. Vil have både fissen og kroppen og hendes øjne. Vil kneppe ansigt til ansigt. Vil nyde hendes kraftige bryster med de store, tætte brystvorter. Hendes glatte ryg med det lange tovværk af hårde muskler. Strømmen af fregner på skulderen. Hendes runde røv og stærke lår. Lugten. Vil have det alt sammen.

Læner mig bagud og kravler baglæns ind på sengen, og hun følger efter, inden hun krænger trøjen af og klipser BH’en op. Smuk. Runde hofter, blød mave, mørkerøde spidser på tunge bryster.

Vi sætter os begge på røven, læner os bagover på armene og skubber vores fisser frem mellem hinandens strakte ben. Før de rammer spytter hun på sine fingre og gør min fisse våd. Kriblende. Så rører de hinanden.  Overvældende at se derned og se vores læber mødes. Blødt, varmt, levende. Vi stønner begge to. Ingen tid til at kæle, sætter farten op og presser mere til. Det snurrer. Vi roterer hver sin vej, skubber hård frem, vipper hurtigt op og ned. Knepper og ser hinanden i øjnene. Trykker hårdere og vrikker hurtigt mod hinanden.

Hun ryster mere og mere, hendes øjne og mund er vidt åbne og hun trykker sig frem mod mig, men bevæger ikke underlivet mere. Låser i stedet sine ben rundt om mig. Lader mig tage hendes fisse, så hun kommer stadigt tættere på orgasmen. Hendes bryster gynger, vi gnider varmt og glat mod hinanden med våde lyde, hun nynner et skrøbeligt ja-ja-ja-ja-ja og jeg ser hendes bryster gynge og øjenlåg sitre.

Luften vælter direkte ud af den isblå himmel, frisk og ren og sneen glitrer som knuste diamanter.

“Hey, kan vi lige holde en pause? Jeg skal tisse!”

Har ventet længe på et sted hvor det ikke så for dybt ud, men erkender at det ikke sker. Kan ikke overskue at gøre det med skiene på, så klikker dem af og går vraltende ud i det knasende pulver om bag en lille gruppe træer. Fuck, nu er det nu, selvom spænder, elastikker og lag på lag sidder i vejen. Endelig lykkes det at få røven bar. Sætter mig på hug i mit eget spor, og når lige at tjekke, at bukserne ikke bliver ramt. Tisser som en hest.

“Watch out where the huskys go – don’t you eat that yellow snow!”
“Hey, det er ikke fair! Jeg tisser!”
“Du lever i fortiden, baby. Man skal filme hinanden nu.”
“Fuck dig!”

Hun står lige bag mig, den feje Satan. En barndomsrest af ydmygelse ringer inden i. Drejer mig væk fra hende så godt jeg kan og løfter mig lidt for at tørre mig. Men hun følger med, går på hug og snupper servietten ud af hånden på mig: “Så skat, nu skal jeg, nu skal jeg.” Og jeg ser ud af øjenkrogen, at hun faktisk holder mobilen i den anden hånd og indser at al modstand er nyttesløs. Støtter med armene på knæene og løfter røven op, og hun dupper mig bagfra.

Så kommer pludselig et iskoldt kærtegn lige på min fisse. Gisper, mens det tynde lag af snekrystaller mellem hendes fingre og mit køn smelter, og et par kolde dråber løber ned ad mit lår. Hun gnubber tæt, men forsigtigt, og hendes hånd genskaber varmen. Jeg løfter røven længere og længere op for at give hende plads. Og svimler, da hendes tunge og læber rammer plet.

Vi sidder i hver sin ende af sofaen, med fødderne under samme tæppet. Et par stearinlys brænder på det lave bord. Hvordan kommer jeg væk? Eller i hvert fald: hvordan undgår jeg, at vi bliver uvenner?

“Cathrine, jeg elsker dig, men vi kan ikke flytte sammen. Det går bare ikke. Jeg studerer, går sent i seng, er ryger og 26. Du er mor, passer dit arbejde og er 38. Vi kommer til at hade det.”
“Tak for oplysningen. Jeg vidste ikke at alt liv er slut, når man er 38.”
“Det var ikke det jeg mente. Det er det med, at du allerede har en familie. Alting. Og hvordan havde du tænkt dig, at jeg skulle passe ind der? Tror du ungerne synes, at jeg er et godt bytte for deres far? En sær lebbe på 26, der ikke vil være mor? Sikke en fest! Jeg elsker dig og jeg vil være din kæreste gennem fucking  ild og lort. Men vi skal ikke bo sammen nu.”

Hun kigger væk.

“Jeg ved det godt. Åhhhrrr, jeg ved det godt. Men jeg flytter altså fra ham alligevel.”
“Ja for Helvede”, ryger det ud af mig. “Selvfølgelig gør du det!”

Alt er natstille og køkkenkrogen lugter af vin og stegt kød. Drikker iskoldt vand, der smager af blod. Fylder glasset igen, og går tilbage mod soveværelset. Det nedslidte, grå gulvtæppe stikker under mig gennem den mørke stue.

Allerede i døråbningen ser jeg næsten kun foden. Hun er rullet ind i dynen, blå og forvasket. Ligger på siden, med ryggen mod mig, og hendes ene ben er bøjet, så foden hænger ud over sengekanten, indrammet af lyset fra gangen. Jeg lister mig derhen, musestille og sætter mig på hug. Samler et par trøjer under mig for at undgå det kolde gulv. Stiller glasset i sikkerhed under sengen og ser på hendes fod. Der er noget selvmodsigende over den fod, blid og stærk på samme tid. Og så langt væk fra hendes bryster og mund og hurtige tanker. Fødderne passer deres egen verden, her langt nede. Og jeg rives med af en kærlighed til, at der findes noget så nøjsomt på hendes energiske krop.

Læner mig endnu længere frem og holder mit ansigt ganske tæt på, så næsen er lige ud for der, hvor de fine tæer sidder fast på den stærke fod. Hvor der er både hulrum og rynker og hårdhed og skrøbelighed. Og jeg trækker langsomt hendes duft ind i mig. Hun er ren, men dufter alligevel varmt og syrligt. Og det mærkes. Luften gør mig ør. Snuser igen og igen, inden jeg griber foden blidt. Noget dyrt, der løftes fra en pude, kunne den næsten være. Kysser den store trædepude ved storetåen. Slipper og nyder duften igen. Går forsigtigt videre, så jeg kys for kys elsker hendes tæer.

Hun sover ikke mere, det siger musklerne. Og mens jeg trykker mit ansigt imod foden, lader jeg min tunge blive så bred og blød som muligt og vækker hende helt. Milimeter for milimeter glider jeg over hendes glatte, stærke hud. Lader mine læber finde og følge fordybninger og kringelkroge. Og rækker ind og griber om den anden, varm under dynen. Hiver den ud, så jeg har to som jeg kan kysse og elske og smile til. Hjælpeløse, uden chancen for at se mig eller give igen. Hende, men helt uden forsvar. Trækker duften ind, tydeligt og højt, sultent, så hun kan høre det i sin opvågnende verden.

Vi står tæt i badet, nipper hinandens læber. Tykt, varmt vand vælter ud af den gamle bruser og rammer os på den ene side, og dampen hænger allerede tung i luften. Hendes bryster strejfer mine og en lille gnist får mig til at hive vejret hurtigt ind. Hun drejer vandfaldet ind mod væggen bag mig og sætter sig på hug. Gnider mine ben ind i sæbe, fra anklen og op, mens jeg aer hendes våde, flade hår. Drejer sine hænder frem og tilbage om mine lår, helt op til skridtet, masserende og grundigt. Hun rejser sig langsomt, mens hun fortsætter op ad maven til mine bryster.

Gnubber dem ind i sæbe og tager fat med begge hænder helt inde, med tommelfingerne på oversiden og de andre fingre nedenunder, og trækker hårdt og langsomt ud, igen og igen. Malker og ælter mig, mens både fingre og bryst skinner i vand og sæbe. Jeg klynker af nydelse, rækker mine arme bagud og finder klinkevæggen, varm af vand. Skyder brystkassen frem og lader hende lege. Ser hendes sultne blik og nyder hvor hårdt hun tager fat.

Så kysser vi. Bryster mod bryster, mens hun holder mine arme ned langs siden. Spyt og vand blandes på vores læber, vores tunger drejer rundt om hinanden og når helt ud på den våde ansigtshud. Tænder, kød, ånde. Damp der driver omkring os. Min krop mod væggen, hendes krop mod min. Verden er her og nu.

Hun slipper mine arme og vender mig, så jeg står med ansigtet ind mod klinkerne, og støtter imod den, som om jeg laver push-ups. Vandet sprøjter forbi mit ansigt og løber fra hænderne ned ad mine arme og lår. Hun griber begge min baller og gnider sæben rundt i store, roterende bevægelser. Løfter dem. Gnider en glat hånd ned i mellem dem, så mit røvhul kilder. Ingen har gjort sådan før. Gnubber og ælter mit mest private sted, så jeg gisper. Det snurrer langt ud i kroppen, og føles så tæt og intimt, at jeg mærker en tone af tristhed. En lille, vibrerende længsel efter at gøre dette øjeblik til noget evigt.

Men så glider den ene hånd op ad kroppen, rundt til brysterne igen, og et stød suser gennem mig, da hendes fingerspidser lukker sig hårdt om en brystvorte. Hendes skarpe tænder og blide kys skiftes til at kærtegne min nakke. Hun sætter et knæ op mod muren og presser opad, så det møder min fisse, hårdt og stærkt. Og jeg skubber røven bagud mod hende og gnider mig hen ad hendes  lår.

Hun klemmer hårdt mine brystvorter og laver cirkler på mit røvhul, og  jeg presser min overkrop helt op mod væggen, så vandet fra bruseren sejler ned over mit hoved, og jeg må vende ansigtet bort og nedad for at få vejret. Lyn skyder frem og tilbage. Hendes spændte lårmuskel er under min fisse, som ikke kan stå stille. Hendes tommelfingers cirkler på min ringmuskel er noget, som jeg ikke forstår og aldrig har prøvet, men som nu gør mig helt lille og de rytmiske stød fra brystvorterne, der ryger lige i fissen, er hendes taktslag.

Og da hun bider mig i nakken, er det en tigermors bid, fyldt af omsorg, men også stærkt og sikkert. Vandet er en tropisk storm. Jeg knepper mig selv på hendes lår og skriger og vrider og tisser og græder og klasker hænderne mod væggen.

Små, blanke byer med gule gadelygter og lysreklamer for billige dæk og pizzaer sejler forbi de våde ruder på turen ned gennem Sverige. Bussen er stille, bortset fra snorkelyde og en enkelt hovedtelefonskoncert et par sæder væk. Det hele er OK og jeg aer hendes mave under tæppet. Løsner knappen i bukserne og kærtegner hende til en sukkende orgasme tre timer før ankomst.

Træder ned ad trappen, midt i den søvnige kø på vej ud af bussen. Foran mig fumler et ældre ægtepar med de sidste trin og bag mig står en far med en unge, der næsten kan opføre sig ordentligt. Og så er jeg ude i kulden og det gule lys, og går et par skridt frem. Jeg ser ham med det samme, midt på parkeringspladsen. Fuck.

Hvordan skal vi så sige farvel til hinanden? Vi har ikke sagt farvel! Ikke kysset og set hinanden i øjnene. Åhh nej, det går bare slet ikke. Det her bliver så trist og dumt, at jeg får kvalme. Opdager så, at hun er bag mig. Har hun set ham? Det har hun. Hendes akavede hej-skat-det-var-sørme-en-overraskelse-råb gnaver i mine ører. Hun prøver at advare mig, tænker jeg. Og en kold kniv af ensomhed hugger frem i brystet. Åhh, stakkels mig. Stakkels Cathrine. Stakkels os.

Vi mødes med ham, men jeg vil ikke se det rigtigt. Heldigvis tager et virvar af rejsende omkring os den værste konfrontation og jeg får med nød og næppe sagt “Snupper lige min taske”, løst henvendt til dem begge. Drejer rundt og går hen for at hente bagagen, på stive, kontrollerede skridt. Hun følger med. Bøjer sig ind i bussens mave ved siden af mig: “Fuck, skat, det er jeg ked af. Jeg ved ikke, hvorfor han er her. Vil du køres hjem? Så ringer jeg i aften. Ok?”

Jeg hiver en taske, der godt kunne være min, frem i gadelyset. Det handler om sekunder nu. Siger “Pas på dig selv” og kaster mig ud i en sløret labyrint af gader, som jeg ellers engang kendte så godt.

  1. Pippo

    SÅ GODT!

    Du skriver så skarpt og næsten filmisk, synes jeg. Bliver rørt og forelsket. Godt at du har brugt pausen på noget godt.

  2. Anonym

    Delt! Du er sej!

  3. Anonym

    Du skriver fandemig fedt. Tak for et højt niveau, der burde koste penge! :-)

  4. Well – not bad, som man siger på nydansk

Skriv et svar

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Slut dig til de 53, der følger denne blog