Peptalk til mig selv

Holdt helt transfri i weekenden. Drak, horede, røg og dovnede tre døgn væk iført sorte cowboybukser, hættetrøje, skægstubbe og kun en lille smule neglelak. Og mere pause skulle der ikke til, før fremdriften gik af den lyserøde fregat. For det er SÅ meget nemmere bare at gøre og være det, som forventes af en 39-årig mand. Ingen usikkerhed, ingen nervøsitet og ikke mindst ingen fornemmelse af at være en klovn.

Så gad sgu heller ikke bloggeriet i dag. På den opgivende måde.

Loggede jo ind alligevel. Hoppede lidt rundt. Læste kommentarer og skrev et svar der hvor jeg havde noget at sige. Og humøret og lysten steg langsomt. Blev stolt over mine skriverier og at jeg trods alt er kommet et stykke. Har gjort noget. Har insisteret. Blev så glad for jeres bidrag.

Med lidt bedre humør var det også nemmere at minde sig selv om det yderst simple: at der vil komme modstand i enhver svær proces. Hvad enten vi skal lære at tale kinesisk eller træner til et maraton er der gode og dårlige dage. Når det er svært, så gælder det om at se på det gode man allerede har opnået. So here we go:

1) Selvrespekt …det er sgu ret sundt at tage sig selv alvorligt. Og at stå op for en sag.
2) Har allerede crossdress’et langt mere end før udspringet – og nydt det. Rart.
3) Er blevet langt mere modig – bare af at gøre det. Øvelse gør mester.
4) Processen har fremtvunget nye indsigter som jeg ellers ville have overset.

Hmm, ikke så ringe endda på under tre måneder. Hvor langt er jeg så ikke om tolv? Dejlig tanke. Det skal nok gå alt sammen.

5 thoughts on “Peptalk til mig selv

  1. Selvfølgelig går det.

    Du er i processen, hvor du skal finde ud af at rumme alt det du er (som der tidligere har været skrevet fine kommentarer om) – dvs du er også Jakob, der drikker/horer/ryger sig igennem en weekend.
    Ligesom du er ham, der dovner den i bar røv under et tæppe med lun the indenfor rækkevidde indimellem. Og som har mere neglelak end jeg, til de dage hvor det lige synes rigtigt fint at tage det på.
    Og så har du forresten også et mere varieret klædeskab end langt de fleste – med udvalg fra stilig nederdel til grov hættetrøje. Dertil lagt at du kan bære det hele.

    Jeg prøver ikke at forfladige din blogpost, eller overvejer at den proces du står i er nem.
    Overhovedet.

    Men jeg tror at det er rigtigt fint at få øvet sig på at normalisere alle dele af dig i hovedet, og undgå for meget kassetænkning – så kan man snildt komme til at skabe frygt og tabu hos sig selv (giver det mening for dig, det jeg sidder og klamper ned?)

    …anyways; godt at du har haft en god weekend :)

    1. Hep, hvor er jeg enig. Alle sider af Jacob/Jacobine skal ha’ sin berrettigelse, det er ikke et fravalg af noget men et tilvalg af noget mere. Og for pokker, hvor er det spændende at læse med og se, hvor du står om et år. Yay…

  2. Må jeg, forde det er vigtigt for mig, lige skrive en hel anden bemærkning her til dig?
    Mit indlæg hos Maren handlede ABSOLUT IKKE om nedladenhed overfor hverken dig eller tranproblematikken på nogen måde. Der læser du altså forkert, eller jeg formulerer mig dårligt?????? Sammenligningen bestod i, at man uden at blinke, læser vikarens indlæg på Marens blog, hvor der da kom ret mange emner op, som mange vel ellers normalt henregner under tabukategorien, uden at blive forarget og så kan man hidse sig op/lade sig provokere/gide reagere på, at nogen har lyst til/en tro på ændringer i deres navn. det var der jeg ville hen. INTET ellers om dig, som jeg med glæde følger. Undskyld hvis jeg fik jokket i spinaten, det var IKKE min hensigt.

    1. :-)

      Så absolut OK. Du synes jo bare det er sært at man kan være tolerant over for en trans, men ikke over for numerologi. Og så blev transen nærtagende da du i den forbindelse skrev at han havde lumre tanker – han burde jo være blevet stolt. Vandglasstorm.

Skriv et svar

