Nå men jeg er bare glad

Nogen af jer kan huske mine allerførste indlæg på Marens Blog om det at ha’ både en mand og en kvinde inden i knolden. Og deraf lyst til at se sådan ud. Nøøøj, hvor var jeg dog bange; jeg skulle sige det til alle vennerne og familien. Skrev det endda på Facebook, for at være sikker på at det ikke kunne trækkes i land. Åhh ja, transen græd en del af både lettelse og frygt i februar.

Det er næsten umuligt at forstå at det kun er lidt over en måned siden at jeg stod midt alt i det.

Isvinteren er væk nu, solen bobler frem og min egen lille verden er en helt anden. For en uge siden købte jeg en neglefil, en basislak og fem flotte (og dyre!) farver. Plus lidt tilhørende medikamenter. Nu skulle kulørte negle tages alvorligt, osse i hverdagen. Og om aftenen gik jeg for første gang nogensinde i biffen iført nederdel og neglelak. Sådan uden de store sværdslag. Jeg har haft neglelak på siden. Lagt den om et par gange, fordi det er klart fedest at den sidder snorlige.

Egentligt er det en tumpet lille transe-ting at gå så meget op i at farve sine klør – virkelig ikke noget særligt i forhold til dem der er født i den forkerte krop og skal omopereres. Men det gør mig GLAD! Mange gange hver dag. For en måned siden ville det have være det vildeste noia. Nu triller jeg rundt på havnen i det klareste solskin med neglene forrest og er uforklarligt fornøjet over dem. Og ret så ligeglad med hvad mændene i kedeldragt tænker.

Der er stadig tusind uafklarede ting om udspringeriet og hvordan man gør i praksis. Men jeg synes at jeg skylder alle jer der har være med fra starten at fortælle, hvor glad jeg er for at være sprunget ud. At en masse af det jeg ikke turde, det tør jeg nu. At selvom efterdønninger af skilsmisse og slem privatøkonomi kan bide og nappe, så føler jeg mig i mange øjeblikke ret lykkelig.

Og mere er der såmænd ikke at sige. Beklager at der ikke er meget nyhedsværdi eller spas i ovenstående.  Billedet er endda uskarpt. Godt det var gratis.

7 thoughts on “Nå men jeg er bare glad

  1. Ej for helved, jeg fik tårer i øjnene. Deet gjorde jeg også da du så fint skrev om at være bange. Du er så sej at du deler…. Jeg vidste slet ikke at jeg havde savnet at høre hvordan det gik dig inderst inde. Tak for glædelig opdatering. PS, du skriver så mega-dejligt. Ja man kunne blive helt forelsket hvis man ikke var det i forvejen. :-)

  2. jep – det var det vi sagde :-) sagde også at det skal gives tid og ro og plads til tilbagefald, det er jo nok ligesom at blive født igen, først skal man lære at kravle osv TILLYKKE med dig

  3. Hvor er det godt! (Ps de der billige, små neglelak(ker?) i Matas – de hedder vist Depend – er ganske fine og gode,og så kan man gå amok i forskellige farver, oh the joy!).

Skriv et svar

