Berlin 2: En dejlig dag

Mistede en feriedag til tømmermænd, for transen KAN bare ikke tåle andet end yvervarm gedemælk, fairtrade-kaffe og vievand. Tre drinks og ynkelingen er nede med brækspand og koldsved. Men det betyder jo heldigvis at jeg har en god undskyldning for at tage en dag senere hjem.

Da jeg langt om kneppende længe var klynket hen for at indtage min McDicin smed jeg for hyggens skyld min pung væk. Eller, der var en fattig medborger som stjal den. Opdagede først plastikpenge-manglen noget senere, så det udløste en pæn fodtur i jagten på hittegodset. Men godt mod tømmermænd at gå syv-ni kilometer i koldt blæsevejr. Har nu lånt kontanter af venlig ven. Og det er fedt, for sedler og mønter på disken ER bare mere autentisk og konkret.

Vidste også godt at mit nye hotel lå ad Helvede til. Men pyt, tænkte jeg, for offentlig transport spiller fint i Berlin og kolossen ligger lige ved et kryds mellem ringbanen og U-banen. Så no problem. Hvis altså ikke begge linjer var lukket for vedligehold netop nu, hvilket omdanner hotellet til fjerntliggende betonø i et statisk hav af grå forstad. Men der er OGSÅ fedt, for jeg har lånt en cykel af herboende ven, så nu er der ingen undskyldning for ikke at bruge den selvom det er koldt og trafikken intens.

…please, må jeg godt holde op med at se glasset som halvt fyldt nu?

.

3 thoughts on “Berlin 2: En dejlig dag

  1. For guds skyld, da – stop m. det dér klæbrige optimisme – blev sguda helt bekymret undervejs i læsningen! Æv m. pung, æv m. infrastrukturelt udfordret betonforstad – men trods alt hurra for cykel, Berlin må da være den fedeste by at cykle rundt i – næsten lisså hurtigt som at ta noget U-bahn… Nyd din tur, osse de formentlig mange flere drinks du får indenbords. Skal vi slet ikke ha billeder fra dine udskejelser i verdens fedeste by? KH Lisbeth

  2. Uuuh, jeg er så enig. Nu har du prøvet det der jubeloptimisme. Ikke klædeligt. Heller ikke til dig.
    Men er nu lidt stolt af dig. På den der jeg-har-heller-aldrig-rejst-på-den-vilde-måde-uden-hjemrejsedato måde. Godt for dig! Og håb for mig. Måske er jeg ikke for evigt kedelig og forsigtig.

    Elsker berlin. Men mine besøg i Berlin har også kastet mig på omveje forbi skadestue og læger og andet sjovt. En helt anden måde at komme i kontakt med lokalfolket på.

    Gute Vergnügung, som de siger.

Skriv et svar

