Google-gakkelak

Når man har en blog kan man se en liste over hvilke google-søgninger der ledte nye gæster hen til den. Så derfra ved jeg at de mest brugte søgeord såmænd er… “Jacobines blog”. Et websted som vi er enige om drives af en venstresnoet, klynkende trans, der bor på en båd, ikke? Bestående af en blanding af sure opstød og navlepilleri, ikke? Vil bare lige tjekke, for nu til aften kiggede jeg på listen over søgninger for første gang i lang tid. Chokerende. Fornærmende. Surrealistisk. Her er et lille udvalg af anvendte søgeord:

  • Confait de canard
  • Noia
  • Hvorfor kan man ikke huske en bytur
  • Skæv sokkel
  • Gamle tobaksvarer

Helt ærligt, hvorfor skal de stakkels mennesker bag søgningerne ovenfor dog lokkes over til mig? Må være blevet pænt skuffede.

Så er der de fornærmende:

  • Jorden drejer rundt og den drejer sig ikke kun om dig
  • Hvordan melder man sig til Han, Hun og Haven?
  • Trylle homo blog
  • Du føler dig vigtig men jeg er fucking ligeglad

Tak spids! Ikke optimalt for selvværdet, synes transen. Den sved. “Trylle homo blog”? …må man være her eller hvad?!

Der er også de virkeligt sære. Hvor jeg tænker at det ikke er alle, der helt har fanget hvad en søgemaskine kan. Og ikke kan:

  • “vil vise din gravatar” + “flasker”
  • Viste du ham det?
  • Bliver lidt ked af det når en landsmand angriber mig
  • Hvad sker der når man ikke har taget det i et stykke tid?

Ja, det er digitalt “Goddag-mand-økseskaft” af fineste kaliber. Næsten poetisk.

Men her er den søgning der seriøst får mig til at tro/håbe, at Google på bagsiden er drevet af små, hvide mus. Forstår på ingen måder hvorfor den leder videre til lille – og nu stærkt perplekse – mig:

  • Hvad skal man gøre hvis man har rød tissekone?

.


Facebook-venner har det sjovere!
Bliv ven på Facebook – d’hyggeligt, vi splejser om lidt snacks og du får besked om nyt på bloggen.


Speak up, damnit!
Hvad tænker du om det du lige har læst? …hold dig ikke tilbage, jeg er virkelig glad for liv og feedback.

7 thoughts on “Google-gakkelak

  1. Taget i betragtning, hvor meget vægt google-søgninger tillægges, er det her jo kreperende.
    Men det er et godt eksempel på, hvorfor man IKKE skal lade sig nøje med søgemaskiners umiddelbare resultater.
    Og så er det jo også morsomt …

  2. HA! Eeeeelsker googlesøgningerne. Har virkelig også haft nogle underlige. Ex “Sex med pige i parka”, “Vaniljesex – hvordan?”, “Hvorfor er min røv så stor?” og lignende. Synes det er fantastisk. Tak for dagens grin :)

Skriv et svar

