Intet nyt fra Sydhavnen

Der er INGEN pointer i følgende indlæg. Kun løst og fast fra Trans-HQ. Mest løst, så nu er du advaret.

Lad mig starte med at slå fast, at det er tre måneder siden udsigten fra Elizabeth så sådan her ud:

Og derefter skynde mig videre til søndag aften midt i maj, hvor der faldt en kort byge og præcis det samme vand artede sig sådan lige bagefter, mens disen hang i luften:

Er det ikke fantastisk?

…Men ellers skriver jeg i øjeblikket døgnet rundt på noget der måske engang bliver en fortælling om hvorfor Peter døde. Skriver så nakken er stiv og fingrene ømme. Og sletter mere end det halve igen fordi jeg synes at jeg kun har givet liv til noget banalt lort. For det skal satme være så godt, at jeg flækker af stolthed når (hvis-hvis-hvis!) du nogensinde skal se det.

Indimellem skriveret kigger vennerne forbi, heldigvis. For det er nemlig sådan på en båd, at det gør man bare. Jeg blev advaret om fænomenet af min bedste-havne-ven allerede før jeg steg permanent om bord med vintersokker og transtanker: “Når du bor på en båd får du altid uanmeldt besøg, for folk kan ikke holde sig væk,” sagde han og havde evigt ret. Men kun glimrende når man går rundt og hænger lidt med sig selv og det hele.

Og så har jeg fået min oldemors lampe. Hun var sej! Knækkede engang en grydeske på et tyskerhoved fordi den dumme soldat gik ud i hendes køkken. Endda uden hjelm. Beslaglægge hendes vandrerhjem kunne de, men ikke køkkenet. Og så havde hun denne yndighed, som jeg altid har haft et hadefuldt kærlighedsforhold til, og nu fået til minde:

Man kan hælde parfume gennem en hul i nakken af kræet, og så får varmen fra pæren den til at hørme løs. Elegant.

Men ellers er det ret begrænset hvad man oplever når man går istå i et lille hjørne af Danmark.

Så det var det jeg sagde: der er ingen pointe. Sådan er livet.

 


Bliv fb-ven med en trans:  følg med på Facebook og få besked når der er nyt

3 thoughts on “Intet nyt fra Sydhavnen

  1. “Så det var det jeg sagde: der er ingen pointe. Sådan er livet.”

    Elsker dine dobbelttydigheder og ordspil. Du skal nok få skrevet noget godt. Glæder mig.

  2. Den lampe er simpelthen det grimmeste jeg har nogensinde har set, sådan en vil jeg også have!! :O)

Skriv et svar

