Vær’s’go, her er sommerhittet

Hvem har holdt hende her skjult for transen så længe? Kan forstå at hun allerede er ved at bryde olfert-stort igennem og nok bliver sommerens ultra-pop-ting. Og at Politiken allerede har skrevet om hende, hvilket jo føles som sidste advarsel før et nådesskud for os der tror vi er lidt fremme i sivskoene. Men kun fortjent at der snakkes om hende, ellers, for det er en helt fantastisk sound.

Ifølge den veldrejede “branding” plukker hun ikke sine øjenbryn eller barberer sine ben, fordi hun ikke vil ligge under for skønhedsindustrien. Og hendes album blev til på 21 dage, mens hun isolerede sig og fik mad stillet foran sit værelse af vennerne. Og hele molevitten er lavet i “Garageband”, der er et hygge-musikprogram for Mac’s og derfor er det ret vildt at hun har kunnet trylle den meget særlige lyd frem … Siger presse-hypen altså, og så kan man jo tro på det eller lade være.

Det nederen er at de enkelte numre er lavet for meget efter samme skabelon – jeg bliver i hvert fald en anelse rastløs. Så når hun har hærget løs en sommers tid, så vil de fleste af os nok få det som med Enya. Den tid, den kvalme.

Her er det, som bliver gennembrudshittet hvis man spørger eksperterne og mig. Men husk at involvere et par  ordentlige højtalere eller i det mindste et par hovedtelefoner, for der sker en masse i bassen som man ikke kan høre på en computer/smartfon.

Og her er et gammelt, ret tyndt track med en dyster enkelthed:

4 thoughts on “Vær’s’go, her er sommerhittet

  1. jeg nåede kun at høre 30 sek af det nummer, så måtte jeg slukke, ikke lige min kop te. Men ybersejt menneske ellers, hende. Stærk, eller …jo, stærk. All thumbs up.

  2. Har endnu ikke hørt hendes musik, men bare det faktum, at hun bl.a. i et interview skulle have udtalt, at hun nægter at barbere sine ben og plukke øjenbryn gør mig lidt interesseret. Ny trend?! Ville være ret ok. Jeg er så træt af at høvle, file, plukke, lakere og barbere for at fremstå som en dejlig og ægte dame..(har heldigvis og til min store lettelse fundet en dejlig lille mellemøsten bøsse, der kan det der med trådplukning…letter lidt på min hårvækst og så kan man i det mindste betale sig fra dét.). Mao. synes hendes Grimes har fat i noget godt provo…er så selv for fessen og for træt og for gammel til at gå på barrikaderne…Men bakker op til hver en tid :-)
    Og hei, hår til trods, så er jeg faktisk en ægte dame…

  3. Og sikke en masse pæne mænd, der er med i videoen!!
    Jeg har aldrig hørt om Grimes før, men hun overraskede mig – især da jeg først havde læst, at hun ikke vil plukke øjenbryn eller barbere ben (det kan hun også sagtens sige – hun er lyshåret!! Det er noget helt andet, når man er mørkhåret. Var der nogen, der sagde gorilla-ben?!?!?) – med sin lyse, lette og ubesværede stemme. Havde lige forestillet mig noget helt andet! Godt man ikke er forudindtaget ;-)

Skriv et svar

