Den store forskel

I dag skulle jeg ud til terapeuten, men det er en anden historie. På vejen gik jeg gennem den tunnel under Nørrebrogade, hvor en pige i foråret faldt igennem et tæret gelænder og blev lam, hvilket så sandelig er en både trist og helt anden historie.

Nede i det kølige betonrør stank der tungt af pis. Sådan virkeligt sødt og skarpt på samme tid. Og på asfalten var der tydelige sorte og grå striber efter de enorme mængder urin som nok især hannerne udgød under Distortion i aftes. Ingen tvivl om at de betonklædte sider ned til selve røret har fungeret som et gigantisk pissoir, og idag lugter der voldsomt af den efterfølgende bakterieopvækst.

Well-well, det er klamt, men har man først overlevet Roskildes legendariske tis-støv (når det er tørvejr) eller urinsmatten (når det regner) eller skiftet en vis mængde bleer, så er ti sekunder i tung lugt ikke noget at tage på vej over. Man overlever uden mén.

Men så lå der sørme også et lille, blodigt muselig. Troede jeg. For hov, det var jo en brugt tampon. Bwadr. Men sgu også sejt. For der stod man, omgivet af flere hundrede kvadratmeter hankønsbetinget ultra-pis-griseri og så var der alligevel også hunkøn der deltog i klammofesten.

Og var det virkeligt sådan, at jeg havde tilladt mig at trække på skuldrene over de syggovamle pisplamager og tænke “sådan er det når man holder stor fest”, men at jeg følte refleksbetinget ubehag ved en sølle tampon? Hvor er balancen lige i det? Tag den, Hr. Vanefordømmer. Det er jo bare et stykke vat med en smule blod på, smidt der fordi der er håbløst umuligt at finde et toilet når 14.000 mennesker fester på gaden. Måske efterladt af en sej tøs, der bare fiskede den ud og satte en ny op mellem to slurke. Eller måske af en desperat medsøster der fandt den mørkeste mulige krog og bare håbede på 10 sekunders fred.

Her er den, grim og ulækker. Men jeg kan faktisk godt lide at den lå der midt i alt pisset.

7 thoughts on “Den store forskel

  1. Du er SÅ rå. Og det er positivt ment.

    Tak for novellen, forresten, for det var den også.

    Kan lide.

  2. åh adr – men ja hunkøn kan være lige så ulækre som hankøn, jeg er dog ikke en af dem der synes at nogle af delene er helt OK, men sjovt at blive mindet om at mit eget køn også kan være nogle klammeletter :-)

Skriv et svar

