Intet nyt fra Sydhaven – 2

Ak ja, kære, hårdtprøvede blogvenner, I får sgu banket noget fiktion i knolden i disse tider.

For hold for Satan i fuck-land op hvor kan jeg godt li’ at skrive fortællinger. Som i LIKE for alvor. Det sjove er at jeg i årevis har tænkt på, om det var muligt at udfolde en historie mens man skrev den. Altså, at lade alle der orkede kigge med over skulderen. Men jeg kunne bare slet-slet ikke finde ud af hvordan.

Det er løst nu. Et par pust fra den bargørdet-spraydåse vi godt ved findes, men kun sjælden tør bruge, og lortet kom knagende i gang. Ikke at fortællingen hænger sammen eller er stringent på nogen vis. Men den er der, og selv trans-udspringet er på en måde en del af den. Og tak til alle der roste lige fra begyndelsen. Det styrker unægteligt modet.

Satme flippet faktisk, sådan at være bumset ind i jer alle sammen. I er en blandet flok, så vidt jeg kan se fra mit styrhus. Nogen bor i villa med kat et sted hvor ungerne (altså også hendes, ikke kun kattens) kan løbe nogenlunde som de vil. Andre er storby-lebber med hang til sort og tobak uden filter. Nogen triller rundt i tjekket kluns og er ret så krea med macbooks og latte-specialviden. Nogen prøver at komme sig efter noget rigtigt lort. Mindst en bor i Libanon kan jeg se i web-statestikken. Og en enkelt ovre på FB var endda fuld af ud-af-vores-land-vrede, så hende vippede jeg ud. (Hvilket er fortrudt. Hun ville ha’ haft bedre af at hænge ud med os.)

Men altså, tænk at vågne op i sin båd, men smuk udsigt til en medium sommerdag, spise müsli med jordbær, drikke plutoniumsberiget espressomorgenkaffe for åben skibsdør og så kunne skrive lige nøjagtigt den fortælling man synes er vigtigst til sådan en røvfuld dejlige kvinder (og en lilletå af helt sikre søde mænd). Luksus. Hvor sært kan livet flaske sig? Næsten lige så mærkeligt som det med universet.

Og ellers sker der ikke meget i havnen. En mand faldt i vandet forleden. Janni er stadig væk i dagevis og jeg aner ikke hvordan regningerne skal betales.

Well, kan I ha’ det godt resten af dagen hvor end I er. Så åbner jeg “Peter – total – vers3” og går på arbejde et sted derinde, så I der orker kan få nyt derfra i morgen.

5 thoughts on “Intet nyt fra Sydhaven – 2

  1. Sk¢nt at jeg må hoppe med på båden :-) Men da du er noget udfordrende for alle sanser, så må jeg finde den rigtig tid til at dykke ind i dine fiktioner… og glæder mig dertil.

    1. Skal du bare kommentere alt herinde? Prøv at springe hver anden post over, så har vi andre også mere lyst til at læse når du reelt har noget på hjertet.

      Vh
      Den lidt trætte

  2. Jeg holder meget af det du skriver og nu vil jeg ikke lyde for pushy mom- agtig, men hvad skete der med børnebogen? Jeg venter i spænding på det endelige resultat.

Skriv et svar

