Transen finder olie

Der er ikke megen elegance over transen i disse dage. Er fedtet ind i olie, rust og stadigt hidsigere eder/selvmordstanker, efterhånden som jeg erkender hvor håbløst umuligt det er at gøre motorrummet på Elizabeth Med Det Gylden Hår rent. Men det SKAL gøres, for der SKAL males. Noget med at ellers synker båden en dag.

Prøv at fylde en spand til randen med sorte snask af den type du finder på gamle cykelkæder. Smør det ud OVERALT i bunden af et motorrum på steder hvor der ofte kun er to-tre-fire centimeters frigang. Bland det op med rust, fnuller og sand. Lad det hærde. Læg en nyt lag på en gang om året i 10-20 år. Tilføj ad lib kapsler, cigaretskodder, negleafklip, mere fnuller, krummer og ting man ikke kan identificere. Forsøg nu at fjerne det med ætsende sæbe på steder du ikke kan se og ikke røre med dine fingre, kun med lange pinde. Husk at hænge på hovedet i mens. Alternativt ligge på kanten af krampe i et lille, mørkt rum af jern. Røv. Ildelugtende røv. Og masser af den.

Normalt er mit stuegulv her. Nu har området været min arbejdsplads i tre dage fra 09 til 22. Jeg er halvvejs. Og så skal der bare males med noget der er så giftigt at man skal ha’ maske på. Åh, det er så hyggeligt at bo på en båd.

2 thoughts on “Transen finder olie

  1. hmmmm og nu havde du lige fået mig overbevist om at båd-livet måtte være the thing – altså sådan på no hassle og simple life måden (undskylder mine engelske gloser tror der er gået Gitte Nielsen i den)….

Skriv et svar

