Fattig ikke-onkel dræber lærerigt hveps

Har du lært noget for nyeligt? Blevet klogere og sådan? Jamen, det skal man jo. Og transen har virkelig gjort noget ved sagen:

For det første har jeg lært at jeg ikke er “onkel” alligevel, for det siger folk eksperter der ved noget om begrebet. Tak. Men skulle ikke undre mig om der findes et andet ord, der beskriver min position i forhold til min søsters mands søskendes børn. “Nøggert” eller sådan noget.

For det andet er Elizabeth Med Det Gyldne Hårs motorrum nu klar til at blive malet. Skal derfor bruge en dåse epoxymaling til ca. 400 kr. Har kigget i syltetøjsglasset, baglommen, pungen og det hemmelige sted, men kom kun op på ca. en halvtredser. Tjekkede for sjovs skyld endda bankkontoen, for der kunne jo være sket en fejl eller noget. Men nej. Mig og så grækerne… Og lærdommen? Den er krystalklar: jeg lærer det aldrig.

For det tredje: Hvis man sætter hånden på en hveps, så stikker den. Det vidste jeg vel egentligt i forvejen. Hvis den bagefter stadig kan flyve, så skal man ikke i hidsighed tage kampen op med de bare næver, for den er ikke gasset ned selvom den fik lov at påføre andre smerte. Er stadig helt Pia Kjærsgaard. Det vidste jeg osse. At jeg er idiot nok til at gøre det alligevel, det kom til gengæld som et lærerigt chok. Stik-stik. Møgdyr. Men så var det osse nok! Transen så pink og jagtede den stikkende Satan rundt i båden. Nervepirrende, fordi man jo ikke kan komme ordentligt væk hvis krigslykken vender i det snævre styrhus. Men nu havde jeg til gengæld både våben, overblik og selvtillid.

Jeg vandt selvfølgelig, men først efter flere vilde træfninger, der blandt andet ryddede en del af køkkenet, og uhyret døde – forhåbentligt inderligt lidende og med stor fortrydelse – sejlende ned ad forruden i et klæbrigt spray-pust af “Industrial Motor Cleaner”. Ha!

Således langt klogere blev det søndag. Og inden ugen slutter helt har jeg nok også lært at Industrial Motor Cleaner på ingen måde gør hynder og træpaneler spor “clean”.

6 thoughts on “Fattig ikke-onkel dræber lærerigt hveps

  1. Åh ja, i krig gælder alle kneb. Jeg ordnede engang en flue med støvsugeren. Bare dumt at den sad på en lagkage.

Skriv et svar

