Hvad er Google?

Atju! Host! Rømme!

Ja, undskyld, men der er lidt støvet rundt omkring i hjørnerne herinde. Den luddovne indehaver har jo ikke løftet en finger hele ferien, så nu ligner bloggen et hus til salg i udkantsdanmark. Alger, støv, brændenælder og en halv kubikmeter Føtex-reklamer på gulvet i entreen.

Så jeg gik igang med at rydde op. På med hårnet, curlers, blå gummihandsker og blomstret kittel. Og stak undervejs hovedet ned i maskinrummet og gloede på den altid sjove liste over søgeord som har ledt folk hertil. Den giver et særpræget fingerpeg om hvordan Google (og jo dermed hele det kendte univers) opfatter bloggen. Men knep, har jeg fejlet totalt?

For jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvordan en stakkels internet-surfer har det, når hun skriver nedenstående og så Google sender ham herhen. Som at bestille en ristet uden løg og få en fullbodymassage af Kofi Anan. Eller omvendt. I hvert fald sært.

  • Satinjakker børn
  • Lær at peptalke
  • Passer børn forkert
  • Syfilis behandling
  • Alger på fliser

Stakkels mennesker. Virkeligt provokerende er det dog, at ikke mindre end fem søgninger på “Knuste testikler” har sendt brugerne herover. Noget skjult budskab om jeres mening om transeri eller hvad, Google?

Så er der de HELT store spørgsmål. Dem som vi alle grubler over, og som jeg ved grød ikke kan svare på. Men da lidt ærefuldt at søgemaskinen tror at svaret findes hos mig:

  • Hvor fanden kan jeg gå hen?
  • Hvor gammel er Linse Kessler?
  • Hey, har jeg gjort noget, for du gider ikke svare mig længere?
  • Hvem er speltkusserne?
  • Ikke for at lyde desperat, men hvad synes du egentligt om mig?
  • Hvordan lærer jeg at tage mig selv alvorligt?

JEG VED DET IKKE!!! HOLD DA OP!!! GÅ NU VÆK!!!

Pyha…

Så er der haiku-søgningerne, som faktisk klæder hinanden ret godt:

  • Flækket næse
  • Hurra
  • Da er livet ikke
  • Gamle legoklodser

Smukt!

Til sidst kæberaslerne. Dem, hvor jeg må tage mig til hovedet og støtte mig til væggen, fordi slaget er så hårdt. Sidste gang I fik en rapport var topscoren “Hvad skal man gøre hvis man har rød tissekone?”. Godt nok er transen lidt mellem to køn, men på bunden er erfaringerne altså baseret på noget med svulmelegemer og forhud.

Denne gang er vi i det sorte hjørne. Helt nede. Der hvor weltschmerz og trykkede ribben er ren optur. For her er en google-søgning så fyldt med suicidal logik, at jeg kun dybt kan beklage at den sættes i relation til min ydmyge blog:

  • Hvad der end gør dig glad her i livet vil på et tidspunkt gøre dig ked af det

Hej Google, sig mig lige,  “Hvor køber man arsenik”?

(Sgu satme ikke undre mig om svaret henviser hertil.)

11 thoughts on “Hvad er Google?

  1. A-HAAAAAAAAAAAAAAAAA-HAHAHAHAHAHAHAHAHA! Et blog-indlæg der kan få mig ned af stolen af grin! Og så har det bid. Og ja – hold kæft hvor er du genial. Smækkys. Ps. Spring op og fald ned på den sidste søge-sætning. Bare en dødbider af de virkelig lamme.

  2. Jeg kan trøste med at jeg så sent som i forgår søgte på “knuste testikler” og der dukkede du ikke op. Og til dem med rød tissekone, så er det sikkert svamp og det kan Canesten afhjælpe (køb den store pakke med det samme, den lille er aldrig nok).

      1. Kjæresten og jeg havde en hyggesnak om hvor vidt testikler reelt bliver knust ( som porcelæn eller en Panodil i en morter) eller om der bare er tale om en revne eller læsion. Og mens min kæreste klamrede sig til sine klunker lavede jeg en rask googlesøgning. Det viser sig at testikler rent faktisk kan knuses. Google var dog ret karrig med billedeksempler.

  3. Hvor finder du den liste??? Fra en teknik-spasser, der dog samtidig er lidt bange for svaret… tænk hvad der måtte kunne dukke op fra dybet… I øvrigt syns jeg stadig den med den røde tissekone er fantastisk: HVEM har brug for at spørge google om det??? KH Lisbeth
    P.S: Hvor gammel er Linse Kessler egentlig? Tænkte det var nemmere bare at spørge dig med det samme ;-)

    1. Jeg svarer principielt ikke på spørgsmål om en voldskvindes alder. Hun kunne jo finde på at banke mig.

      På Blogger kan du nemt bruge Google Analytics. Men helt præcis hvordan det fungerer i dag, to år efter jeg var der sidst, vil jeg ikke lade som om jeg ved. Enhver nogenlunde blogger-kyndig ved det.

Skriv et svar

