Fodnote

Hold nu kæft hvor har man travlt når man lige siger ja til at fikse en kom-sammen i DR Byen for 10.000 mennesker. Men nu er det snart forbi. Sidder på tomt kontor på sikker afstand af de mange – altid overraskende søde – gæster  og KulturNatten ebber ud og min løn-check er sikret. Alt burde være godt. Men-men-men… min fødder! For Helvede da! Jesus de gør ondt efter at have båret mig rundt og rundt og rundt og rundt og rundt i det enorme hus i nu 15 timer. Længste pause var 10 minutter omkring kl. 15. Og nu er den 23.00. 15 timer i stående eller gående stilling er hård kost.

Men en ting er smerten. I can take it. Smerte er bare nydelse med at attitudeproblem. Men så er der osse det med odeur’en. Jeg har ikke turdet teste endnu, men ved med sikkerhed at Kemiske Ali glædes i sin grav. Måske skulle man bare få dem sat af ved anklerne uden at at tage de miljøbeskyttende Dr. Martens af? Bare lade fod-guillotinen klippe dem af inde på selve modtage-pladsen hos Kommune Kemi? Hermed afleveret, find jeres mest boblende kar og få dem væk.

Og så slår det transen, at der er i hver fald én af dame-kollegerne der siden jeg så hende møde ind for 8-9 timer siden, har været iført ganske høje hæle. I en ret åben sandal-konstruktion. Havde jeg haft dem på, så ville pusselankerne dufte af syren på en tidlig sommeraften. Til gengæld ville jeg sidder i rullestol i morgen.

Har vi måske fat i noget der? Noget med kønnene? Det har vi garanteret. Men jeg er for træt til at gide regne det ud. Og nu er hele molevitten slut. For publikum, men vi andre skal jo lige rydde op. Så der er mange timer forude for de stakkels poter.

Pointe? Efter 15  timers arbejdsdag? Ptffhhh…

2 thoughts on “Fodnote

  1. Jeg kan sige af erfaring af dage, nætter og døgn i åbentå hæle, nok sikrer en heftig røv og faste lægge, men så absolut ikke lifligduftende pedes. Det er dog en lille pris at betale i bytte for ovennævnte attributter.

Skriv et svar

