SYV BØRN I MIN SKOLE

JEG VIL GERNE FORTÆLLE
OM SKOLEN PÅ MIN VILLAVEJ
DER VAR SVALEREDER OG SØLVPOPLER
DER VAR EN PÆDAGOGISK GODKENDT LEGEPLADS
OG MAN KUNNE SE HEN TIL KIRKEN OG KIOSKEN
OG EN TYK INSPEKTØR DER HED PREBEN

JEG VIL GERNE FORTÆLLE
OM EN DRENG PÅ MIN SKOLE DER FIK BANK
MED ET KOSTESKAFT AF SIN MOR
KUN NAVNET KARSTEN ER LØGN

SÅ DET ER VEL FORSTÅELIGT
AT HAN KOM I FÆNGSEL FOR VOLD
SÅ SNART DET VAR MULIGT

HAN SAGDE EN DAG VI VAR VOKSNE
AT DET GØR PISSEONDT AT BLIVE SLÅET PÅ DEN MÅDE
ISÆR PÅ RYGGEN
(OG ISÆR AF SIN MOR TÆNKTE JEG)

JEG VIL GERNE FORTÆLLE OM HENRIK
DER HVER ENESTE DAG BLEV SNERRET IND I HOVEDET
MED EN HÅNDSBREDDES AFSTAND OG VREDE TÆNDER
OM HVOR ELENDIG OG UOPDRAGEN HAN VAR
OG AT ALT LYS I HUSET ALTID VAR SLUKKET
OG GARDINERNE TRUKKET FOR

DET ER SANDT
HANS FAR VAR BRANDMAND OG HAVDE REDDET MANGE LIV
MEN HENRIK SAGDE HAN HED DØDEN
ELLER MØGSVINET
DER VAR FRIT VALG MELLEM DE TO

JEG VIL GERNE FORTÆLLE
OM TRINE DER KNEPPEDE VOKSNE MÆND I OTTENDE
DET VAR NEMT AT SE PÅ DEN MÅDE HUN GIK
MED SIN RØV OG PATTER OG LÆBER PÅ TILBUD

JEG VIL GERNE FORTÆLLE
OM DE TO SØSKENDE TOMMY OG CHANETTE
DER EMMEDE SURT AF MUG OG PIS
KOLDBLÅ OG GENNEMSIGTIGE VED DERES EGNE BORDE
VI SAGDE DE HAVDE L-L-L: LUGT, LOPPER OG LUS

JEG VIL GERNE FORTÆLLE OM BJARNE
DER VAR ELLEVE OG ALENE
DA HAN ANKOM TIL VORES KLASSE
SELV DE TRE GANGE JEG BESØGTE HAM VAR DER ENSOMT
OG DET ER IKKE LØGN
AT DA NOGEN FLYTTEDE ÅRET EFTER
SÅ TOG DE BJARNE MED

OG RICKY DER GIK TO KLASSER UNDER MIG
FIK OGSÅ TÆV
JEG VED DET
FOR HAN GIK BÅDE MED KNOJERN OG KNIV
OG SÅ PÅ VERDEN GENNEM SPRÆKKER
OG VI KUNNE BARE FÅ NOGLE TÆSK ALLESAMMEN
KRAFTÆDEMIG ISÆR DEN FUCK-LÆRER DER HED THOMAS

NÆSTSIDST JEG HØRTE OM RICKY
VAR HAN INDE PÅ LIVSTID
OG DET VAR FULDSTÆNDIGT RIGTIGT
FOR SIDST JEG FIK BESKED VAR HAN DØD

JEG VIL GERNE FORTÆLLE
AT INGEN AF DE SYV BØRN I MIN SKOLE HAVDE
EN ANDEN ETNISK AFGRUND END DANSK

2 thoughts on “SYV BØRN I MIN SKOLE

Skriv et svar

